Frederike Kielman is pragmatisch, heeft passie voor wat ze doet en schept graag orde in chaos: alle juiste eigenschappen voor een veelbelovende Service Delivery Manager. Geen wonder dat haar collega’s haar nomineerden voor de Young Sogetist Of The Year-verkiezing in 2019.
Wat is jouw rol bij Sogeti?
"Ik ben service delivery manager voor een testcontract bij één van onze klanten. Het is elke dag weer een hele leuke uitdaging om voor dit contract zowel de belangen van de klant, de medewerken en Sogeti goed op elkaar te laten aansluiten. De klantvraag ophalen en kijken hoe we deze vanuit Sogeti zo goed mogelijk kunnen vervullen is een mooie stap in mijn ontwikkeling richting Delivery Manager. Daarnaast zitten onze medewerkers heel verspreid door de organisatie, dus het is een leuke klus om op te hoogte te blijven wat er speelt bij de klant”
Waarom ben jij destijds genomineerd voor de Young Sogetist Of The Year-verkiezing?
“Mijn collega’s hebben mij genomineerd omdat ik alles wat ik doe met veel passie en overtuiging aanvlieg. Ik probeer mijn teamgenoten daarin mee te nemen, omdat ik het belangrijk vind dat we onze opdrachten met overtuiging volbrengen. De klant ontzorgen heeft voor mij de hoogste prioriteit. Ik vind het een hele eer dat ik genomineerd ben en kijk reikhalzend uit naar de finale.”
Onderdeel van de verkiezing was een innovatie-opdracht. Hoe gaf jij daar invulling aan?
“Ik heb onderzocht hoe we de diversiteit binnen Sogeti kunnen vergroten, en dan met name de man-vrouwverhouding. Dit heb ik gedaan door bedrijven die een succesvol diversiteitsprogramma hebben ingericht, als voorbeeld te laten dienen. Met die inspiratie wil ik een andere wervingsstrategie binnen Sogeti voorstellen, zodat we meer vrouwen bij Sogeti kunnen aantrekken.”
Hoe was het om die opdracht uit te voeren?
“Leuk! Bij het uitvoeren van de Innovatie-opdracht ben ik in contact gekomen met veel interessante, nieuwe mensen, zowel binnen Sogeti als daarbuiten. Door met hen van gedachten te wisselen over diversiteit, ben ik tot mooie nieuwe inzichten gekomen. Daar krijg ik enorm veel energie van! Ik hoop dat ik met deze inzichten een positieve verandering teweeg kan brengen in onze organisatie.”
Waarom ben je zo betrokken bij Sogeti?
“Toen ik aan de slag ging bij Sogeti, voelde het gelijk als de juiste fit. Ik houd van de manier waarop Sogeti met haar mensen omgaat. Zeker aan het begin van je loopbaan is het belangrijk dat je je carrièrepad uitstippelt en stappen richting de toekomst zet. Als je actief en ambitieus bent, word je daarin bij Sogeti volledig ondersteund. Het bedrijf investeert veel in haar werknemers en bood mij de mogelijkheid om me in korte tijd zowel vakkundigheid als persoonlijk te ontwikkelen. Dat vond en vind ik waardevol, en ik denk dat we daar op alle mogelijke manieren aan moeten bijdragen.”
Hoe heb jij je tot nu toe binnen Sogeti kunnen ontwikkelen?
“Ik heb meegedaan aan het ‘The Next Step-weekend’. Daar kreeg ik de tip om actief uit te spreken wat ik wil bereiken, en dat vooral te doen bij mensen die mij daarbij kunnen helpen. Dat advies heb ik opgevolgd en dat heeft zijn vruchten afgeworpen! Ik wilde graag doorgroeien naar Delivery Management; waarbij je de schakel bent tussen Sogeti en de klant. Doordat die wens actief uitsprak, ben ik gestart als service delivery manager om de fijne kneepjes van het vak te leren; een eerste stap richting mijn droombaan! Het is een uitdaging waar ik nu al veel plezier aan beleef en nog heel veel doorgroeimogelijkheden in zie.”
Met jouw passies impact maken?
Wil jij net als Frederike impact maken in jouw carrière? Kijk dan eens op onze vacature pagina of vraag onze recruiter naar de mogelijkheden.