Customer Journey Mapping

Customer Journey Mapping

Hoe stimuleert Customer Journey Mapping jouw digitale transformatie?

Vraag een gesprek aan met onze Customer Journey-specialisten.

Contact opnemen

Totaalbeeld van jouw klantbeleving

Meestal werkt elk team autonoom aan een optimale klantervaring. Hoe krijg je inzicht in de totaalbeleving vanuit het oogpunt van de klant? En hoe kom je erachter op welke manieren je die kunt verbeteren?

Overbrug de kloof tussen verwachting en ervaring

Met Sogeti Customer Journey Mapping breng je de Customer Journey van begin tot eind in kaart. Compleet en gedetailleerd. Zo kom je erachter hoe en waar je de klantreis kunt verbeteren op basis van de meest recente technologische ontwikkelingen. Door bestaande onderdelen aan te passen én nieuwe elementen toe te voegen. Desgewenst kun je Sogeti direct inschakelen om jouw plan in de praktijk te brengen en het gat tussen de klantverwachting en -ervaring te overbruggen. 

Customer Journey Mapping stappenplan

We brengen de klantreis van jouw organisatie in kaart volgens een vast stappenplan. Die begint met het afbakenen van de doelgroepen. Hiervan worden gegevens anoniem verzameld en de klantbeleving en klantbehoefte geanalyseerd. Dit wordt vastgelegd in de customer journey. Vervolgens maken we samen met jouw organisatie een verbeterplan. Daarbij kijken we hoe nieuwe technologie kan helpen de klantreis vlot en vloeiend te laten verlopen, van oriëntatie tot nazorg. In workshops en trainingen begeleiden we medewerkers. Zo weten we zeker dat de bevindingen uit het verbeterplan ook perfect in de praktijk gebracht worden.

Met Sogeti Customer Journey Mapping services 

  • Identificeer je interactiemomenten – je krijgt een totaalbeeld van jouw customer journey.
  • Krijg je inzicht in klantverwachting en -ervaring – je ziet waar en hoe je concrete verbeterslagen kunt maken.
  • Ontdek je hoe je de totale klantreis optimaliseert – en het gat tussen verwachtingen en beleving overbrugt.
  • Kun je zelf de customer journey leren verbeteren – boek een training en ontdek hoe je verbeteringen kunt aanbrengen.

Waarom Sogeti?

  • Inzicht en optimalisatie van de klantreis als onderdeel van een groter geheel, zoals jouw digitale transformatie
  • Alle expertise in huis om inzichten uit Customer Journey Mapping direct in de praktijk te brengen
  • Oog voor de menselijke factor: we betrekken jouw medewerkers, klanten en leveranciers bij het in kaart brengen van de klantbehoefte en klantreis
  • Als IT-specialist kennen we de operationele uitdagingen; daar houden we in onze Customer Journey al rekening mee
  • Jouw businessuitdaging is leidend, niet de technologie
  • Je wordt geïnspireerd hoe je met nieuwe technologie, nieuwe kansen kunt benutten

Hoe stimuleert Customer Journey Mapping jouw digitale transformatie?

Wil jij weten hoe je inzicht krijgt in jouw complete Customer Journey en op basis daarvan de klantervaring kunt optimaliseren? Vraag een gesprek aan via onderstaande knop.

Aanvragen gesprek