Van cybersecurity naar service desk
Voordat ik bij Sogeti kwam, was ik grafisch ontwerper. Maar als ik in een meeting zat over een website vond ik het IT-werk eigenlijk leuker. Vooral cybersecurity, die kant wilde ik uit toen ik solliciteerde. Ik mocht op de IT Service Desk van een grote verzekeringsmaatschappij beginnen, die beheert Sogeti helemaal. Een opstapje naar security, dacht ik, maar nu wil ik niets anders. Ik los graag problemen op en ben er goed in gebruikers gerust te stellen. Binnen een maand vroeg mijn manager me als Teamlead, samen met een andere Sogetist. Ik ben trots op zijn vertrouwen en dat mijn ervaren collega’s mijn feedback accepteren.
Innovatie binnen Sogeti
We zijn momenteel druk aan het innoveren en verbeteren. Zoals met onbemande lockers, waar je met je pas een laptop ophaalt. Of door dingen inzichtelijker te maken via SharePoint. Daarbij had ik het idee om met een grafische interface te werken. Dat je bijvoorbeeld een computer en een muis ziet en die bestelt door erop te klikken. Een plaatje begrijpt iedereen. Wat ik heb geleerd? Als je iets wilt, zet de stap en ga ervoor. Ook bij twijfel, gewoon doen!
Over het werken bij Sogeti
Ben jij nieuwsgierig van aard, wil je werken voor de mooiste klanten en op zoek naar een bedrijf die er continu naar streeft om iedereen met elkaar te verbinden? Neem gerust contact op met Jurjan of bekijk welke wat we nog meer doen op gebied van cloud op onze werken-bij pagina's.